Jak dostat data z rozšíření o formulář do Spreadsheetu

Rozšíření o formulář asi není třeba dlouze představovat. Je to novinka, kterou Google zpřístupnil vybraným účtům v rámci beta verze v říjnu 2019. V rámci tohoto rozšíření můžete uživatele přímo v reklamě požádat o vyplnění jména, emailu, telefonního čísla nebo PSČ.

Problém však nastává, jak tato data vydolovat. Google Ads nabízí pouze MANUÁLNÍ export do CSV, což je značně nepohodlné. V ideálním případě chcete, aby vám nový lead přistál ihned na email, nebo se aspoň propsal do nějakého systému, kde ho uvidí váš obchoďák a může zákazníka hned obsloužit. Pokročilejší uživatelé využijí napojení přímo do CRM, my si v tuto chvíli vystačíme se Spreadsheetem.

O tom, jak dostat data z rozšíření o formulář do Spreadsheetu napsal již Dan Zrůst. Jeho návod je skvělý, ale musíte být v rámci své technické zdatnosti v té lepší polovině populace 🙂 Pro nás ostatní jsem připravil tento článek, protože jsem si byl jistý, že stejnou věc jde udělat výrazně snadněji.

Veškerá kouzla budeme schopný dělat díky službě Zapier.com, která je více než intuitivní. Po registraci a přihlášení klikněte na oranžové tlačítko Make a Zap, čímž se vám otevře step by step průvodce aplikace, díky které se budou automaticky odesílat formuláře do vybraného Spreadsheetu, nebo třeba na email.

V prvním kroku si volíte aplikaci a událost. Zvolte Google Lead Form Extension (beta) a Trigger Event zvolte New Lead.

V druhém kroku nastavujete Webhook. Zobrazenou URL adresu musíte zkopírovat do Google Ads ve chvíli, kdy nastavujete rozšíření o formulář. V nastavení tohoto rozšíření je Možnost doručení potenciálních zákazníků. Při rozkliknutí se vám zobrazí pole, kam vložit danou URL webhooku. Když následně kliknete v Zapieru na continue, zobrazí se vám, zda chcete informace, zda chcete provést test. Tento test můžete v tuhle chvíli skipnout.

V následujícím kroku volíte, co se má stát, když přijde nový lead. Krom Spreadsheetu si můžete vybrat i zaslání na email. Pro tento příklad však zůstanu u vytvoření nového řádku ve vámi definovaném Spreadsheetu. Tento Spreadsheet může mít nasdílený váš obchoďák, support nebo kdokoli jiný a ve chvíli, kdy přijde nový lead může rovnou zákazníka obsloužit.

Spreadsheet, kam budete chtít data posílat si vytvořte na svém disku a v dalším kroku ho napojíte na Zapier. Nezapomeňte pojmenovat záložku (worksheet) a definujte si, která data chcete do Spreadsheetu posílat. Níže uvádím příklad.

Odeslaná data pak budou ve Spreadsheetu vypadat jako na obrázku níže. Já jsem pro příklad odesílal Email, Telefon, ID formuláře a ID kampaně, ale tohle nastavení je samozřejmě na vás.

A to je vše! V dalším kroku si můžete poslat nějaká testovací data a zkontrolujete si, že vám do Spreadsheetu chodí.

Závěrem doporučuji si zkontrolovat v sekci My Zaps, že aplikaci máte opravdu zapnutou. Tímto způsobem můžete ZDARMA přijmout až 100 formulářů měsíčně a vytvořit 5 takovýchto aplikací (pro 5 klientů).



About

Svojí lásku k podnikání jsem objevil už v dětství. Skrz nejrůznější obory jsem se dostal až k marketingu, kde nyní působím jako PPC Specialista. Preferuji dlouhodobé a udržitelné výsledky před rychlým ziskem - jak v životě tak v podnikání. Své zkušenosti rád sdílím se svými přáteli. To je jeden z důvodů, proč jsem založil tento blog.

You may also like