JAK NA TESTOVÁNÍ A VYHODNOCOVÁNÍ REKLAM

Testování a následné vyhodnocování je alfa a omega při optimalizaci vašich reklamních účtů. Přesto se velmi často setkávám s tím, že tato činnost probíhá velmi špatně, popřípadě vůbec.

PŘI TESTOVÁNÍ A VYHODNOCOVÁNÍ ÚSPĚŠNOSTI INZERÁTŮ SE NEJČASTĚJI SETKÁVÁM S DVĚMA NEŠVARY:

  1. Špatný průběh samotného testování
  2. Malý vzorek dat pro vyhodnocení

Ad. 1) Špatný průběh samotného testování

Samo o sobě lze vyhodnotit jestli inzerát X dosahuje lepších výsledků než inzerát Y nehledě na to, jaký je obsah inzerátů. Ale pokud chceme dlouhodobě účty někam posouvat, tento postup není vhodný hned z několika důvodu. V případě, že máme dva naprosto odlišné inzeráty, nemůžeme určit, jestli změnu výsledků zapříčil jeden z nadpisů, url, popisek nebo něco jiného. Zkrátka, pokud chcete účet dlouhodobě posouvat, je důležité vědět, která změna měla pozitivní vliv a která ne.

Navrhuji proto testovat vždy a pouze jednu věc. Sami se rozhodněte, že chcete testovat např. nadpis 1 a vše ostatní zůstane stejné. Až nasbíráte dostatečný vzorek dat, můžete vyhodnotit, že inzerát X je lepší právě kvůli nadpisu 1. Zvolíte nadpis 1 u všech inzerátů v sestavě a začnete testovat stejným způsobem nadpis 2. Ano, je to pracné a ano, trvá to dlouho, ale pouze takto jste schopný vyšperkovat inzeráty k dokonalosti.

V uvedeném příkladu vidíte, že u mého klienta Pikatec již máme otestované nadpisy a momentálně testuji popisek, který se liší komunikací určitých vlastností produktu. Po vyhodnocení budeme moci říct, zda uživatelé slyší více na dlouhodobou ochranu a snadnou údržbu nebo na fakt, že produkt byl vyvinutý na Technické univerzitě.

Ad. 2) Malý vzorek dat pro vyhodnocení

Toto mě nepřestane překvapovat od doby, co jsem vstoupil do oboru online marketingu. Dříve, když jsem pracoval na burze s různými strategiemi, byl statisticky významný vzorek obchodů naprosto klíčovým faktorem pro vyhodnocení, zda daná strategie je nebo není zisková. V marketingu se mi z nějakého důvodu naprosto běžně stává, že mi specialisté nebo klienti řeknou, že reklama, sestava nebo kampaň je úspěšnější než jiná na základě pár desítek prokliků nebo jednotek konverzí. Ano, jasně že je úspěšnější v tuto chvíli, ale bude úspěšnější dlouhodobě?

Pro tyto potřeby Perry Marshall vytvořil krásnou aplikaci, kde velmi jednoduše zadáte počet prokliků reklamy a velikost CTR. Vyjede vám procento s jakou pravděpodobností lze říct, že reklama X je úspěšnější než Y dlouhodobě. Ujistěte se, že máte aspoň 90 % pravděpodobnost, že je daná reklama dlouhodobě úspěšnější oproti jiné, než vznesete verdikt a reklamu pozastavíte.

https://www.perrymarshall.com/splittester/

Ještě doplním, že tato aplikace je vhodná spíše pro menší účty, kde zvládnete prakticky ručně reklamy testovat a kontrolovat. Pro větší účty navrhuji vyzkoušet http://adalysis.com/.



About

Svojí lásku k podnikání jsem objevil už v dětství. Skrz nejrůznější obory jsem se dostal až k marketingu, kde nyní působím jako PPC Specialista. Preferuji dlouhodobé a udržitelné výsledky před rychlým ziskem - jak v životě tak v podnikání. Své zkušenosti rád sdílím se svými přáteli. To je jeden z důvodů, proč jsem založil tento blog.

You may also like