fbpx

VLIV STRUKTURY SKAGS NA OBRAT ESHOPU

Co je to SKAG (Single Keyword Ad Group) a proč by vás měla zajímat? Jednoduše, SKAGs je způsob, jakým můžete získat větší kontrolu nad svými Adwords účty a dosahovat větší výkonnosti. Jak je již z názvu patrné Single Keyword Ad Group jsou reklamní sestavy pouze s jedním klíčovým slovem. A proč to vlastně řešit? Díky párování klíčových slov a jejích unikátních reklamních sestav máte maximální kontrolu nad tím, které reklamy se zobrazují.

Nastává otázka, jestli rozdělovat i různé typy shod klíčových slov. Když to vezmeme pěkně postupně, tak na začátku založíte reklamní sestavu s jedním klíčovým slovem v přesné, frázové a modifikované shodě například takto:

+červené +dámské +plavky

´´červené dámské plavky´´

[červené dámské plavky]

Tuto sestavu si pojmenuji například MIX | Červené dámské plavky a bude sloužit jako základní reklamní sestava pro Červené dámské plavky z které budu v budoucnu při optimalizaci vycházet. Díky frázové a modifikované volné shodě se nám tato reklamní sestava chytne například na vyhledávání Červené dámské plavky s krajkou. Pokud uznáte toto KW jako relevantní, opět mu vytvoříte samostatnou reklamní sestavu a z té předchozí nové KW vyloučíte, aby proti sobě reklamní sestavy vzájemně nebojovali.

Fajn, ale proč tohle všechno děláme?

Jelikož teď máme pro každé klíčové slovo vlastní reklamní sestavu, dává nám to extrémní kontrolu nad tím, jaký reklamní text uživatelům zobrazíte. Asi si umíte představit, jakou výhodu máte, když přesně víte, jaké klíčové slovo vaší reklamu zobrazí. Toto se vám ve chvíli kdy máte standardně desítky klíčových slov v jedné reklamní sestavě nestane. Pro maximální kontrolu doporučuji osamostatňovat nejvýkonnější klíčová slova v přesné shodě například do reklamní sestavy EX | Červené dámské plavky.

Tato optimalizace má výrazný vliv na vaše CTR, což opět ovlivňuje i skóre kvality, cenu za proklik, pozici inzerátu apod. Jak asi správně předpokládáte, tato optimalizace je časově náročná, proto ji obvykle používám v následujících případech:

  1. Máte jednoproduktový eshop (nebo prostě malé množství produktů)
  2. Využijete paretova pravidla 80/20 a tuto strategii aplikujete na 20 % těch nejkonverznějších KW

Pokud vás zajímá více o této strategii, nebo konkrétní postup nastavení kampaní, doporučuji přečíst články:

https://klientboost.com/ppc/single-keyword-ad-groups/

https://conversionxl.com/blog/single-keyword-ad-groups/

Sám tuto strategii u svých klientů používám a krom dobrých výsledků si jí pochvaluji díky své systematičnosti a logické návaznosti, což jsou věci které mám rád :)) Níže uvádím příklad jednoho mého klienta u kterého jsem aplikoval SKAG hned ve chvíli, kdy jsem kampaně přebral. Nutno podotknout, že kampaně si klient spravoval sám a chyběly mu tam základní věci jako dynamický remarketing, některá rozšíření reklam, třetí nadpisy apod. Proto nelze celé zlepšení přičíst pouze strategii SKAG.

About

Svojí lásku k podnikání jsem objevil už v dětství. Skrz nejrůznější obory jsem se dostal až k marketingu, kde nyní působím jako PPC Specialista. Preferuji dlouhodobé a udržitelné výsledky před rychlým ziskem - jak v životě tak v podnikání. Své zkušenosti rád sdílím se svými přáteli. To je jeden z důvodů, proč jsem založil tento blog.

You may also like

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *